Zoeken
Veelgestelde vragen

Monitoring

Technische vragen over de werking van het monitoren

Veelgestelde vragen over monitoring

Mijn monitoring is niet meer zichtbaar.

Het monitoring systeem in de woning heeft een internetverbinding nodig om te kunnen functioneren. Om het monitoringsysteem te verbinden met de internetvoorziening in de woning is een kabel aanwezig in de meterkast. Deze kabel is gemakkelijk te herkennen aan de rode/oranje huls aan de zijde van connector. Wij vragen u als bewoner om zorg te dragen dat deze kabel verbonden is met een modem of router die verbonden is met een werkende internetverbinding. Mocht u de kabel met oranje huls hebben aangesloten op uw modem, maar nog steeds geen verbinding hebben dan kunt u de groep waarop deze is aangesloten 5 minuten uitschakelen en hierna weer inschakelen.

Er brandt een lampje bij error op het witte kastje in de installatiekast.

Op het witje kastje in de installatiekast brandt een lampje bij error. Dit wilt zeggen dat de gegevens voor de monitoring niet goed doorkomen, dit heeft verder geen consequenties voor de werking van installaties. Als dit lampje brandt hoeft u hiervoor geen melding te maken. Wij controleren alle adressen regelmatig van afstand om te controleren of alles functioneert, als de monitoring niet werkt merken wij dit en zullen verdere actie ondernemen om dit te herstellen.

Hoe log ik in op mijn monitoringssysteem?

De woning is standaard uitgerust met een monitoringsinstallatie. Deze installatie dient om de correcte werking van het systeem in de gaten te kunnen houden. Heeft u een service contract of huurt u een woning dan ontvangt u de inloggegevens waarmee u zelf ook de opwek van de zonnepanelen en het verbruik kunt monitoren.

Hoe kan ik de prestaties van mijn installaties in de gaten houden?

In de techniekkast op zolder zit een monitoring box, welke is gekoppeld aan de de grote componenten in de techniekkast. De monitoring box is tevens verbonden met een UTP kabel welke naar de meterkast loopt. In de Meterkast herkend u de monitoringskabel aan de rode/oranje huls. Deze dient verbonden te worden met een modem of router die verbinding heeft met een werkende internetverbinding om de monitoring te laten werken.

Mijn vraag staat er niet bij ...

Als uw vraag niet beantwoord wordt via de “veelgestelde vragen” kunt u uw vraag stellen via het contactformulier.

Contact Terug naar alle vragen